Denne helt nye og markant annerledes tolkningen av en dynamisk performancecruiser, som ganske enkelt er betegnet 'Concept R 18/2', viser den virkelige allsidigheten til 'big-boxer'-plattformen og gir fans av sjangeren et sterkt forslag om hva de skal se frem til når en serieproduksjonscruiser fra BMW Motorrad kommer på markedet i 2020.

Cruiser-fans har allerede blitt lokket ved flere anledninger de siste 12 månedene, ikke bare av Concept R 18, men også av de to fascinerende spesialbyggene fra Japan og USA som brukte BMW Motorrads store boksermotor - nemlig CUSTOM WORKS ZONs 'Departed' og Revival Cycles '' Birdcage '.

Ingen ventet imidlertid hva som skulle følge videre - direkte fra BMW Motorrads designstudio i München og fullført til perfeksjon av de svenske utbyggerne UCC. Concept R 18/2, er en mer dynamisk, moderne cruiser-verson av segmentet, samtidig som de beholder de elegante proporsjonene til forgjengeren.

Concept R 18/2 viser en mer ekstrovert karakter som er langt fjernet fra den krombelastede, retrofølelsen til den originale Concept R 18. Med sine sterke farger, med dype, flerlags maling i kontrast til mørk ramme, gafler, ventil deksler og sete.  

Mens den originale Concept R 18 utvilsomt er en skjønnhet, er denne designet for å vise hvor fleksibel basismotoren og chassiset er som utgangspunkt for tilpasning, og hvor lett det er å dele ut i forskjellige stiler - i dette tilfellet , en moderne dynamisk softtail med karakteren av en tilpasset produksjons motorsykkel, i stedet for det unike med Concept R 18.

Mens Concept R 18 tok skaperne sine dypt inn i merkevarets fortid for inspirasjon, har / 2 mer av 80-tallsfølelsen og er tydelig designet for høyere hastigheter og lengre avstander. Den er senket - men ikke på langt nær så lav som Concept R 18 - og den har en mer dynamisk sittestilling.